Microsoft Intune - Endpoint manager

Få en integreret platform til administration af slutpunkter

Få de mest sikre skrivebords- og mobiloplevelser

Få den bedste og mest produktive brugeroplevelse

intranet-white

Velkommen til Intune – Endpoint manager

Mulighederne med Intune – Endpoint Manager fra Microsoft er mange. Og du kan få OneOffice til at hjælpe din virksomhed med at komme i gang. Når du vælger at OneOffice skal implementere og varetage din Intune i Microsoft 365, er følgende inkluderet i prisen:

Apps:

MDM Baseline:

Microsoft Edge baseline:

Endpoint security | Antivirus

Endpoint security | Disk encryption

Endpoint security | Firewall

Endpoint security | Attack surface reduction

Endpoint security | Account protection

Compliance policies | Policies

Devices | Windows 10 update rings

Devices | Configuration profiles

Administrative template profile

Windows Autopilot deployment profiles

 

Vores Intune pakke indeholder rigtig mange programmer, indstillinger og konfigurationer hvilket gør pakken til den perfekte løsning til at kommer i gang med Intune😉 Men Intune er så meget mere og giver så mange nye muligheder, at vi anbefaler at tage en dialog med os omkring dine muligheder. Vi har det fulde overblik over Intune og vi ved hvordan du kan få værdi med de nye muligheder. Som med så mange andre IT løsninger, kræver det at Intune bliver vedligeholdt løbende. Her kan vi hjælpe og sørge for at “alt det gode” kommer med. Så start dialogen med os og så får vi lagt en plan sammen👍

 

Krav til Intune🔥

For at vi kan sikre os så godt som muligt mod ekstra omkostninger ved indrulning af en computer i Intune, er her vores minimumskrav til hardware og “omgivelser”:

  • Computeren skal være med minimum i5 processor GEN7, minimum 8GB RAM, SSD harddisk (ikke mekanisk), BIOS med TPM2.0
  • Windows 10 Pro/Business eller bedre
  • Der skal være taget backup af brugerens data og informationer som er installeret/lagret på computeren. Se vejledning om at sikre dine lokale data her. Brugeren skal vide at ALLE data og informationer bliver slettet når computeren skal ind i Intune. Det er ikke muligt at genskabe data eller information fra en computer der er lagt ind i Intune. Husk at du kan aftale med OneOffice at vi bistår brugeren med denne opgave.
  • Hvis der skal installeres flere programmer end dem vi installerer som standard (inkluderet i Intune pakken), skal dette aftales med OneOffice. Typisk skal der påregnes en omkostning på 1-2 timer pr. program, alt efter “nemheden” i at generere en installations pakke til det enkelte program.
  • Printer: OneOffice skal have alle relevante informationer omkring printeren og print leveret (Bakker, farve/SH, Duplex, IP mm). Hvis der skal installeres flere printere, skal det aftales med OneOffice. Der skal påregnes en meromkostning for medgået tid på denne opgave.
  • Der skal tages stilling til om brugerne skal være lokal administrator på deres computere.
  • Hvis din virksomhed benytter ADsynk sammen med Azure AD, skal AD level være minimum 2012 elevated for at kunne benytte PIN kode mm..

Hvis du skal kunne benytte Windows Hello (Pin kode) med legacy on-prem Active Directory til f.eks. mapping af drev server drev, apps som Navision, C5 m.fl., er der følgende krav til at få Single-Sign On til at fungere for Azure AD joined devices mod legacy on-prem Active Directory:

  •  AD Connect installeret og fungerende, med udvidet directory schema.
  • Device joined til Azure AD.
  • On-Prem AD skal være mindst 2016 domain controllers og 2016 domain level.
  • Certificate Revocation List Distribution Point (CRL DP) skal laves via IIS uden authentication.
  • Domain controller certifikater skal være udstedt med KDC Authentication enhanced key usage og indeholde det ovenstående CRL DP.
  • CA root certifikat skal installeres på alle devices i trusted root.
  • Device skal netværksmæssigt kunne nå både domaincontrollere, CRL DP og den ressource f.eks filserver som man ønsker at tilgå. Eksempelvis via VPN eller direkte forbindelse til det lokale netværk.

Husk IKKE at gå i panik når du læser alt dette omkring krav 🙂 Vi skal nok hjælpe dig igennem alt det her og sørge for at du får klar besked om hvad der er muligt og hvad der skal gøres før det bliver muligt. Kravene skriver vi for at få kridtet banen op.

 

Hvad er IKKE med i Intune hjælpepakken – Ønskelisten 😉

Mulighederne er naturligvis mange med Intune og Endpoint Manager. Og vores Intune hjælpepakke er en start, som der kan bygges videre på. Her er nogle af de muligheder som vi har installeret for mange af vores kunder efter de er kommet i gang med Intune hjælpepakken:

  • Firmatilpasset Windows Start menu og Proceslinje
  • Printere (flere printere)
  • Egne apps og programmer. Tidsmæssigt ligger det på alt fra 15 minutter til 4-5 timer for en app/program. Vi kan estimere hver program som ønskes lagt ind i Intune.
  • Sprog versioner
  • VPN løsninger
  • App locker
  • Sikkerhedsprofiler
  • Overholdelses (Compliance) retningslinjer
  • Mapning af “almindelige drev” til SharePoint. Du kan få SharePoint sites lagt ind som “traditionelt” R:\ drev.
  • Opbevaringspolitik af lokale filer på enheder
  • Mobile enheder (telefoner + tablets)

Når der skal bygges videre på Intune hjælpepakken, skal der iværksættes indsamling at informationer, indstillinger og programmer. Og det er noget som kræver at basis er på plads med Intune hjælpepakken og efterfølgende projektering af den udvidede funktionalitet (ønskeliste). Og det er som udgangspunkt ikke noget som vi kan give en fast pris på, da der typisk er kompleksitet og udvidede funktionalitet involveret. Derfor skal det aftales nærmere med OneOffice før vi kan gå i gang med sådan en opgave.

Husk at Microsoft HELE tiden opdaterer og tilføjer funktioner og funktionalitet til deres sky løsninger og derfor ændrer vi og løbende vores anbefalinger til nye tiltage som vi kan hjælpe med at du kan nyde godt af. Her er et par anbefalinger:

  • Implementering af Intune Windows Security Baseline
  • Microsoft Edge baseline indstillinger i Intune
  • Google Chrome, styring af gruppe politikker

Og hvad koster det så at få hjælp fra os efter du er kommet i gang og finder ud af alle de nye muligheder? Ja, det er der ikke nogen fast pris på da det helt er op til dig og dine ønsker🎈 Så du skal regne med et projekt afregnet på medgået tid.

 

Hvad får du løbende med i Intune hjælpekappen? (30 kr./md. pr. bruger)

Når du er kommet godt i gang med Intune Hjælpepakken, modtager du løbende følgende fra OneOffice:

  • Opdatering af standard apps (fra Windows Store, Custom apps og Intune apps)
  • Overholdelses (Compliance) rapport
  • Enheder der ikke opfylder krav og hvad de ikke opfylder
  • Hvilke enheder bliver ikke brugt (rapport)

Kom i gang pris: 5.000,00 kr. + moms og 30,00 kr. + moms pr. bruger / md. i vedligehold

99.9% oppetid

Microsoft giver garanteret oppetid, med finansielt støttet SLA. Office 365 betyder altid tilgængeligt når som helst og hvor som helst.

Ingen binding

Du kan når som helst flytte løsningen til en anden leverandør eller vælge en anden IT-partner. Vi har ingen gebyr for opsigelse eller binding.

Over 500 brugere

Vi har allerede vellykket flyttet over 500 brugere over på Office 365. Så du kan være sikker på at OneOffice har gjort det før. 

Kontakt

OneOffice logo
Kontakt forside